close
Blogtrottr
2013 - Yahoo!奇摩 搜尋結果
2013 - Yahoo!奇摩 搜尋結果 
Ridiculous Developers!

Expanding your team? We have devs that cost $0110110001/hour. We invoice in binary. Try Toptal risk-free today!
From our sponsors
家扶青年扮演公民記者 透過體驗學習發聲關懷社會
Aug 16th 2013, 15:14

北台南家扶中心「2013青年成長營活動」,16日起3天在六甲區林鳳營會館舉辦,80位高中與大專生透過國際志工交流分享、城市歷奇、擔任公民記者,實際走入社區彚整所見所聞,關心社會議題。補教名師陳敬安以身體力行宣揚為善的經驗與成員分享。

北台南家扶中心舉辦的營會活動,設計堿市歷奇活動,由成員擔任公民記者,實際與社區居民訪談,透過實際接觸及體驗,培養青少年對於公共議題重視並願意發表自己的意見,讓青少年相信自己是有能力為自己或他人付出的。

北台南家扶社工督導吳宜菁指出,惟有引導青少年從生活中去體會,才能激發出青少年對社會的關懷,不再對社會現象以冷漠因應。就讀逢甲大學行銷學系的戴培宇同學,認為要改變世代人對青少年的看法,就要懂得去付出愛,而這正是8年級生需要去學習及傳播的,鼓勵家扶青年要勇於站出來,用自己的方式關懷社會。

北台南家扶中心表示,感謝台南市鹽水獅子會、善化啤酒廠愛心社、陳敬安老師、戴培宇同學等善心人士的贊助,讓青少年能走出戶外體驗學習,了解其如何看待廟會文化、社區志工、打工遊學VS台勞、前途VS錢途等等的看法,也一起學習如何關懷週遭的人們與土地。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    wwws 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()