close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-娛樂
>即時新聞-娛樂 
2013 Ski and Snowboard gear is on sale now.

Get ready for Spring with new arrivals and wake gear. Shop today.
From our sponsors
最差勁分手話 「雖分手還是可找我」 
Sep 12th 2013, 04:42

【朱正庭/台北報導】未婚聯誼業者「月老銀行」針對436 位未婚單身男女,進行「分手時,十大差勁道別話」調查,其中「雖然分手了,你寂寞時,還是可以找我」名列第一,占22.9%;其次「我其實早就想分手了,只是捨不得你的…」占14.7%;第三為「結婚時,記得寄喜帖給我」11.2%。

月老銀行表示,「雖然分手了,你寂寞時,還是可以找我」高居最差勁道別話榜首,單身男女普遍認為當對方說出這句話時,隱約透露出只想依續肉體關係而已。其次「我其實早就想分手了,只是捨不得你的…」則讓人感覺原來在交往時,一直被當成利用的對象。「結婚時,記得寄喜帖給我」則有挑釁意味,似乎認為對方應找不到下一個願意和他〈她〉結婚的人。

【更多生活新聞訊息,請加入《蘋果生活八爪魚》粉絲團】

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    wwws 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()