close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最新
>即時新聞-最新 
2013 Ski and Snowboard gear is on sale now.

Get ready for Spring with new arrivals and wake gear. Shop today.
From our sponsors
吳憶樺參訪天主堂 表達感恩
Jan 6th 2014, 09:12

【陳方瑩/南投報導】台巴混血兒吳憶樺昨回茄萣祭拜完父親,今收拾起感傷心情,與養母葉特納、義兄卡西歐等人,到南投縣一日遊,散心休閒。

上午搭乘遊艇欣賞日月潭美景、划獨木舟初體驗,下午到埔里天主堂參訪,在神父幸朝明帶領下禱告,並品嚐教友們為他準備的水果點心,珠格里果農黃德賢特地帶來自家種的現採棗子,一行人吃得開心,不會說中文的他頻比大姆指,讚賞台灣的水果真好吃。

吳憶樺長期接受天主教博愛基金會輔導與照顧,執行長歐晉仁表示,基金會在全國有36個、海外有6個關懷站,他每年都會去巴西看憶樺2次,看著他健康快樂的成長,心裡很為他祝福。至於要不要回台定居,歐晉仁說,再過2年他就滿20歲,可以自己決定去留。

幸朝明說,這次吳能夠台回探親,有位匿名的埔里人曾打電話表示要資助旅費10萬元,幫了很大的忙。

吳憶樺來到埔里天主堂,在神父帶領下禱告。陳方瑩攝

吳憶樺與家人品嚐埔里鄉親準備的現採水果。陳方瑩攝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    wwws 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()