close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-娛樂
>即時新聞-娛樂 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
【動新聞】王金平還是院長? 各說各話
Sep 13th 2013, 12:50

【綜合報導】王金平申請假處分案,下午法院裁准王金平以938萬1210元擔保金擔保,繼續保留行使國民黨黨員職權的權利,其餘假處分,暫時處置聲請均遭駁回。

國民黨律師陳明收到裁定書後表示遺憾,將於下周提抗告,陳表示法院准許王金平假處分請求,理由是若不准許聲請,會發生王無法執行且恢復立委職務等重大、無法彌補的急迫危險,他對此結果表示遺憾、失望,並將在10天內提出抗告,也請大家不要再說法院是國民黨開的。

王金平委任律師許英傑則表示,感謝法官在歷史關鍵時刻做出正確決定,呼籲相對人(國民黨)審慎思考,不要濫行抗告,至於是否提出行政訴訟,許不評論,只表示目前僅處理黨員身分問題,並指出,若假處分成立,撤銷黨員意義就沒效,意即黨員身分一直存在,中選會便無從依據無效處分通知對立法院作註銷動作。

而對於王金平暫時保住黨籍,是否意味著王金平也得以保住立委和立法院長身分,合議庭對此表示,這不是民事庭審理範圍,因此不做認定!而詢問中選會,中選會則表示應該去詢問國民黨。府黨高層晚間也召開緊急應變會應,對於王金平究竟還具不具有院長身分,目前仍是各說各話。

王金平聲請假處分獲准暫保黨員權職。劉耿豪攝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    wwws 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()