close
Blogtrottr
Yahoo奇摩新聞
瀏覽 Yahoo奇摩新聞上的頭條新聞及最新動態。尋找相關新聞報導、影音、照片和分析意見。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
偷她的錢再借她 連號新鈔露餡
Jan 19th 2014, 18:11

作者: 記者高宛瑜╱中和報導 | 聯合新聞網 – 

百貨員工黃姓男子17日涉嫌偷竊李姓女同事8300元連號新鈔,又「好心」借9000元應急,李女發現8張千元新鈔都連號起疑,黃男當晚坦承「以為偷了不會有人知道」,被依竊盜罪移送。

警方調查,新北市中和區一家百貨公司美食街員工李姓女子,把皮夾放在櫃台收銀機旁,被同事黃姓男子(23歲)偷走,黃男抽出皮夾內現金8300元占為己有,將李女的身份證、信用卡等丟進廚房垃圾桶。

李女因急需用錢,向黃男借錢,黃馬上答應,拿出自己的1張千元鈔,加上偷來的8千元奉上,但李女發現收到的8張新鈔都是連號,自己遭竊的連號新鈔也是8張,感覺太巧報警。

李女表示,日前才向朋友借1萬元,因陳女是拿年終獎金連號新鈔借她,讓她印象深刻。警方調閱監視器排除外人涉案可能,鎖定內部員工。

當時百貨公司打烊後,警方通知黃男返回店內,見他神色怪異,更加懷疑。黃男一開始也否認犯案,員警告知他觸犯竊盜罪的刑責,也苦勸他「還年輕,不要因一時貪心耽誤前途」,黃男才坦承「以為偷了不會有人知道」,起了貪念行竊。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    wwws 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()